Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

Αγορά των αρχοντικών από τον δήμο, είναι η μοναδική επιλογή για την διασωσή τους;

Δεν είναι λίγες φορές που δέχομαι την ερώτηση, «Είναι λογικό να περιμένουμε να αγοράσει ο δήμος όλα τα αρχοντικά και να τα συντηρήσει;».

Φυσικά και αν το ισχυριζόμουνα αυτό, θα χαρακτηριζόμουνα επιεικώς ουτοπιστής. Δεν υπάρχουν τα χρήματα, ούτε για την αγορά των τουλάχιστον δεκαπέντε αρχοντικών, ούτε για την συντήρηση τους.

Η απάντηση αυτή μήπως ουσιαστικά αποτελεί την δικαιολογία μας εδώ και αρκετά χρόνια για να μην γίνει μια σοβαρή προσπάθεια για την διάσωση των αρχοντικών.

Άφηνεται να εννοηθεί πως η μόνη δυνατότητα για την διάσωση των αρχοντικών ήταν μόνο μέσω αυτής της επιλογής. Αποκλείοντας έτσι ουσιαστικά την επίλυση του προβλήματος.

Είναι όμως αυτή η στρατηγική επιλογή;

Ποιες είναι οι άλλες δύο;

Η οικονομική ενίσχυση των ιδιοκτητών μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων είναι η μια. Ο ερχομός των επενδυτών που θα υλοποιήσουν επενδύσεις στα αρχοντικά δίνοντας τους άλλη χρήση, η δεύτερη. Είναι πρακτικά δύσκολο όλα τα αρχοντικά να λειτουργήσουν σαν μουσεία.

Αλλά και πάλι εδώ επιστρέφει η ευθύνη στους περιφερειακούς, δημοτικούς (παλαιότερα νομαρχιακούς) παράγοντες της εξουσίας.

Ποια κίνητρα ζητήθηκαν να δοθούν στην περιοχή για την δημιουργία επενδύσεων στην περιοχή με άξονα την αξιοποίηση των αρχοντικών;

Ψάξαμε να δούμε ποια κίνητρα δόθηκαν σε άλλες περιοχές, όπως το Πήλιο, το Μέτσοβο, το Νυμφαίο; Πως θα μπορούσαν να προσαρμοσθούν αυτά τα κίνητρα στην περιοχή μας;

Ποιες ήταν πρακτικές που ακολουθήθηκαν τελικά σε άλλες περιοχές;

Προσπαθήσαμε να κάνουμε το πολιτιστικό απόθεμα της περιοχής μας ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν. Υπήρξε περίοδος που λειτουργούσαν στην περιοχή μας πέντε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις. Έχουμε ένα εργαλείο καταμέτρησης των επισκεπτών; Υπήρξε αύξηση στο πλήθος των τουριστών;

Ποια είναι τα σύγχρονα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε για να τραβήξουμε εδώ τα βλέμματα των τουριστών; Ποια ήταν η πρωτοτυπία τους σε σχέση με αυτά περιοχών που προτεραιότητα τους δεν είναι ο τουρισμός;

Έχουμε ένα τεκμηριωμένο στρατηγικό πλάνο τουριστικής προβολής της περιοχής;

Γιατί τελικά να έρθει ένας επενδυτής στην Σιάτιστα; Τι θα πρέπει να δει για να τον ικανοποιήσει;

Λάζαρος Γ. Κώτσικας
Πολιτικός Μηχανικός, PhD



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου